1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym: Komfort Seniora, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
2. W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1513, ze zm.).
3. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.
4. Każdy Klient zobowiązany jest przestrzegać postanowienia Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
5. Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z Regulaminem w każdym czasie, klikając na stronie internetowej Sklepu: https://komfortseniora.pl w hiperlink: „Regulamin Sklepu Internetowego". Regulamin można w każdym czasie pobrać i wydrukować.
6. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu: https://komfortseniora.pl, odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061, ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy, w myśl art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061, ze zm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna i dostawy wskazanego Towaru, za cenę i na warunkach określonych w opisie.
2. DEFINICJE
Regulamin - niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z Usług Sklepu przez Klientów.
Konsument - osoba fizyczna zawierająca Umowę za pośrednictwem Sklepu, niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta - osoba fizyczna zawierająca Umowę cywilnoprawną za pośrednictwem Sklepu, bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Dla celów niniejszego Regulaminu przyjmuje się, że w razie braku rozróżnienia wskazanych dwóch grup podmiotów, Regulamin odnosi się zarówno do Konsumentów, jak też Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
Klient - osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła co najmniej 13 lat (pod warunkiem, że uzyskała zgodę przedstawiciela ustawowego), osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z Usług świadczonych przez Sklep.
Formularz Zamówienia - Usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobu dostawy i płatności.
Koszyk - element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary oraz w którym Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w tym ilości nabywanych Produktów.
Sklep - internetowa platforma handlowa, należąca do Sprzedawcy, dostępna pod domeną: https://komfortseniora.pl, za pośrednictwem której Klient może zakupić od Sprzedawcy Towary.
Sprzedawca - KOMFORT Oskar Michalunio, NIP: 1182299487, REGON: 540811476, który prowadząc działalność zarobkową lub zawodową z siedzibą przy: ul. Pogodna 12, 05-870 Błonie proponuje sprzedaż za pomocą swojej strony internetowej.
Towar - rzecz ruchoma, będąca przedmiotem obrotu pomiędzy Sklepem i Klientem, którego warunki sprzedaży określa Formularz Zamówienia.
Towar z elementami cyfrowymi - towar zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie.
Produkt - każdy towar lub usługa, w tym nieruchomości, usługi cyfrowe i treści cyfrowe, a także prawa i obowiązki.
Środowisko cyfrowe - sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe, wykorzystywane przez Konsumenta w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich.
Integracja - połączenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z elementami środowiska cyfrowego Konsumenta i włączenie ich do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z Umową o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
Internetowa platforma handlowa - usługa korzystająca z oprogramowania, w tym ze strony internetowej, z części strony internetowej lub aplikacji, obsługiwanego przez przedsiębiorcę lub w jego imieniu, w ramach której umożliwia się Konsumentom zawieranie z innymi przedsiębiorcami umów na odległość lub osobom fizycznym, niebędącym przedsiębiorcami zawieranie umów na odległość z innymi osobami fizycznymi, niebędącymi przedsiębiorcami.
Dostawca internetowej platformy handlowej - przedsiębiorca, który obsługuje internetową platformę handlową, dostarcza podmiotom internetową platformę handlową lub umożliwia korzystanie z tej platformy.
Umowa - umowa sprzedaży Towarów na odległość, zawarta przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.
3. PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
1. Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
2. Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązany jest zapłacić, zawierającą należny podatek (cena brutto). Koszt dostawy nie jest wliczony w cenę, gdyż zależy od wybranego przez Klienta sposobu dostawy Produktu.
3. Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę, opisaną w ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformuje Konsumenta o tym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen, znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych Produktów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
5. W razie wprowadzenia promocji, Sklep informuje Klientów o najniższej cenie Produktu z ostatnich 30 dni. Jeśli Produkt jest w sprzedaży krócej niż 30 dni, cena przed promocją to najniższa cena od momentu wprowadzenia Produktu do Sklepu. Informacje te są przedstawiane obok ceny promocyjnej Produktu.
6. Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą Formularza Zamówień, dostępnego na stronie: https://komfortseniora.pl po dodaniu towaru do Koszyka, e-mailowo na adres: biuro@komfortseniora.pl, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Dodatkowo zamówienia można składać telefonicznie w dni robocze od godz. 8:00 do 17:00.
7. Zamówienie Produktu w Sklepie realizuje się poprzez wybranie Towaru, kliknięcie przycisku "Dodaj do koszyka", znajdującego się przy opisie Produktu, a następnie, wybierając „Przejdź do realizacji zamówienia” z poziomu "Koszyk", wypełnienie Formularza Zamówienia, w tym wyboru formy dostawy i zapłaty bądź wyboru opcji zapłaty przy odbiorze, jeśli takowa jest dostępna dla wybranego Produktu, a następnie kliknięcie potwierdzenia zakupu „Złóż zamówienie”. W przypadku wybrania płatności Blik lub kartą płatniczą istnieje możliwość płatności bezpośrednio z „Formularza zamówienia” co jest jednoznaczne ze złożeniem zamówienia.
8. Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na swój adres e-mail, podany w Formularzu Zamówienia.
9. Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od: 8:00, do: 17:00. Zamówienia złożone w dni robocze po godzinie: 17:00, w soboty, niedziele lub święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
10. Zamówienia przesyłane na adres biuro@komfortseniora.pl lub składane telefonicznie są każdorazowo potwierdzane z Klientem przez Sprzedawcę w celu uzgodnienia sposobu dostawy.
11. Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumiane jako oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Z chwilą jego otrzymania przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
12. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klienta zostanie również wystawiona i wysłana Klientowi faktura VAT (art. 106b ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1570, ze zm.).
13. Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:
a) E-mail - biuro@komfortseniora.pl
b) Telefon - +48 665 001 325
c) Adres w celu realizacji odstąpienia od Umowy: biuro@komfortseniora.pl lub pocztą tradycyjną 05-870 Błonie, ul. Pogodna 12
14. Wszelkie opinie lub rekomendacje, które zostały sporządzone na płatne zamówienie Sprzedawcy, zostaną oznaczone w Sklepie, jako opinie lub rekomendacje sponsorowane.
4. DOSTAWA I KOSZTY TRANSPORTU
1. Realizacja wysyłki zamówienia w Sklepie odbywa się za pośrednictwem:
- Paczkomatów 24/7 InPost, przedpłata, waga do 25kg:
• opłata 15,02 zł brutto gabaryt A,
• opłata 16,76 zł brutto gabaryt B,
• opłata 19,00 zł brutto gabaryt C,
• dla opcji za pobraniem do powyższych cen doliczana jest opłata 1,85 zł brutto,
- Kuriera Standard InPost, przedpłata:
• waga do 5kg: opłata 17,48 zł brutto,
• waga od 5kg do 10kg: opłata 19,58 zł brutto,
• waga od 10kg do 15kg: opłata 20,57 zł brutto,
• waga od 15 kg do 30kg: opłata 23,69 zł brutto,
• dla opcji za pobraniem dodatkowo doliczana jest opłata 2,46 zł brutto,
- Kuriera GLS przedpłata:
• waga do 10kg: opłata 16.15 zł brutto,
• waga od 10kg do 15kg: opłata 32.30 zł brutto,
• waga od 15kg do 20kg: opłata 48.45 zł brutto
2. Zamówienia składane w Sklepie są realizowane wyłącznie w dni robocze. Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta będą zrealizowane najbliższego dnia roboczego.
3. Czas oczekiwania na przesyłkę wynosi zwykle: 1-2. Na czas oczekiwania składa się czas realizacji zamówienia, a więc skompletowanie Produktów do zamówienia oraz przewidywany czas dostawy, który wynosi od 24 godzin, w przypadku Polski.
4. Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia wynikające z winy przewoźnika.
5. Podczas odbioru przesyłki dostarczonej przez kuriera, Klient powinien w jego obecności dokładnie sprawdzić zawartość i kompletność przesyłki, stan opakowania zewnętrznego oraz stan zamówionego Produktu. W przypadku uszkodzenia przesyłki Klient powinien sporządzić wraz z kurierem protokół szkody, w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach podpisanych przez Klienta i kuriera.
5. REALIZACJA PŁATNOŚCI
1. W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
- za pobraniem – przy odbiorze przesyłki w Paczkomatach 24/7 InPost oraz dostarczonych kurierem w ramach usługi Kuriera Standard InPost,
- przelew bankowy,
- karta płatnicza: VISA DEBIT, VISA, MASTERCARD, MAESTRO,
- płatność Blik.
2. Szczegółowe zasady i warunki dokonywania płatności za pośrednictwem banków lub innych dostępnych serwisów określają właściwe regulaminy odpowiednich banków i serwisów. W tym celu Sklep korzysta z usługi Przelewy24.pl która dostarcza metody płatności: przelew bakowy, karta płatnicza oraz płatność Blik.
3. Klient, który wybrał opcję płatności przelewem i nie wykonał płatności w ramach realizacji zamówienia na „Formularzu zamówienia” jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie, w terminie do pięciu (3) dni roboczych, od daty złożenia zamówienia. Płatność należy dokonać na konto przelewem bankowym na konto mBank: 45 1140 2004 0000 3902 8554 7227. W przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z systemu. W tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty, przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługę Sklepu: biuro@komfortseniora.pl (e-mail), 665001325 (tel), ul. Pogodna 12, 05-870 Błonie (adres).
3. W przypadku zamówienia złożonego drogą mailową lub telefoniczną Klient po uzgodnieniu formy dostawy oraz akceptacji ceny dostawy jest zobowiązany dokonać płatności przelewem bankowym na konto mBank: 45 1140 2004 0000 3902 8554 7227.
6. REKLAMACJA
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności Produktu z Umową. Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności Towaru na Konsumenta, w tym w szczególności umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będące Towarem, nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.), dotyczących rękojmi za wady.
2. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową, w sposób wybrany przez Konsumenta, jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
3. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w terminie 60 dni roboczych, od daty dostarczenia Produktu przez Kupującego na adres Sklepu. Koszty dostarczenia Produktu do Sklepu ponosi Kupujący. Koszty dostarczenia naprawionego Produktu do Kupującego ponosi Sprzedający.
4. W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakim posłużył się Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
5. Reklamacje dotyczące Produktów, mogą być zgłaszane:
a) na piśmie, na adres siedziby Sprzedawcy: ul. Pogodna 12, 05-870 Błonie;
b) pocztą elektroniczną, na adres e-mail: biuro@komfortseniora.pl.
6. Reklamacja powinna zawierać:
a) dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail i numer telefonu kontaktowego);
b) wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;
c) numer Zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia;
d) oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury).
7. Reklamacje są rozpatrywane w terminie 5 dni roboczych od dostarczenia produktu oraz informacji zawartych w pkt.6.
8. Powyższe przepisy nie wyłączają możliwości udzielenia przez Sprzedawcę gwarancji na zakupione Produkty, co przewiduje osobny regulamin gwarancyjny.
7. PRAWO ODSTĄPIENIA
1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.), Konsument może odstąpić od Umowy dotyczącej Produktów, zakupionych w Sklepie, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia odebrania Towaru przez Konsumenta). Termin ten uważa się za zachowany, jeśli Konsument wyśle oświadczenia, przed jego upływem.
2. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy należy wysłać na adres: ul. Pogodna 12, 05-870 Błonie.
4. Konsument zwróci Sprzedawcy Towar w terminie czternastu (14) dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
5. Konsument ponosi koszt zwrotu Towaru.
6. Zwrotu Towaru należy dokonać na adres Sprzedawcy: 05-870 Błonie, ul. Pogodna 12.
7. Sprzedawca, w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia Towaru, przy czym zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem.
8. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
9. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
a) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) w której przedmiotem świadczenia jest Towar, ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
c) w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
d) w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
12. Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość przysługuje Konsumentom oraz Przedsiębiorcom na prawach Konsumenta.
8. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
1. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
- Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego, działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
- Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
- Internetowej platformy ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
2. Niniejszy rozdział zatytułowany „Pozasądowe rozwiązywanie sporów" nie znajduje zastosowania wobec Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Klient, składając zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie, podanych przez niego, danych osobowych, w celu realizacji i obsługi zamówienia, przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych osobowych, w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz.Urz.UE L 119, 4 maja 2016, str. 1–88.
2. Administratorem danych osobowych, przekazanych przez Klienta, podczas korzystania ze Sklepu, jest Sprzedawca.
3. Dane osobowe, znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy, nie są przekazywane podmiotom, które nie uczestniczą w realizacji Umowy.
4. Klient zgodnie, z art. 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz.Urz.UE L 119, 4 maja 2016, str. 1–88 ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, może żądać ich poprawienia lub usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Klientowi prawo kontroli przetwarzanych danych osobowych.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta.
6. Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności" na stronie Sklepu.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin określa zasady zawierania i wykonywania Umowy sprzedaży Produktów, znajdujących się na stronie Sklepu.
2. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.
3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu: https://komfortseniora.pl, hiperlink : „Regulamin sklepu internetowego".
4. Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej obsługującej html5 oraz javascript, jak również podanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.
5. Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści bezprawnych.
6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
7. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają przepisy prawa.
8. Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Konsumenta, niż postanowienia ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.) są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy.
9. W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub miało stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w pozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w Regulaminie.
Załącznik 1: Formularz odstąpienia od zawartej Umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta
Miejscowość: ___________, dnia: __________ r.
Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta:
Imię i nazwisko: ________________
Adres: ________________
E-mail: ________________
Tel: ________________
Przedsiębiorca:
Komfort Oskar Michalunio
05-870 Błonie, ul. Pogodna 12
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA LUB PRZEDSIĘBIORCĘ NA PRAWACH KONSUMENTA
Niniejszym, działając na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.), w brzmieniu:
Art. 27 ustawy o prawach konsumenta
Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
informuję o odstąpieniu od umowy, zawartej dnia _______________ r., polegającej na:
_________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
W związku z powyższym, uprzejmie proszę o zwrot następującej kwoty pieniężnej, wynikającej z odstąpienia od umowy: _______________ zł (słownie: _____________________________________________), którą należy przelać na następujący numer rachunku bankowego: _________________________.
Pouczenie:
Konsument, jak również Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny, a w przypadku Umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu Konsumenta albo wycieczki - w terminie 30 dni. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy lub w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy/partii rzeczy lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie rzeczy/partii lub części, a w przypadku Umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu Konsumenta albo wycieczki - po upływie 30 dni od dnia wejścia w posiadanie tej rzeczy/partii rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę, tj. Komfort Oskar Michalunio, pod adresem: 05-870 Błonie, ul. Pogodna 12 lub mailowo adres e-mail: biuro@komfortseniora.pl, o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, wysłanego pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną. Termin uważa się za zachowany, gdy Konsument wysłał informację, dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od Umowy, przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. Konsument powinien odesłać lub przekazać Produkt Sprzedawcy, na adres: 05-870 Błonie, ul. Pogodna 12, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin ten uważa się za zachowany, jeżeli Konsument odesłał Sprzedawcy Produkt, przed upływem terminu 14 dni.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów, wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego, niż najtańszy i zwykły sposób dostarczenia, oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o chęci skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy. Sprzedawca wstrzyma się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu tego samego sposobu płatności, który został użyty przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie wyraził zgodę na inne rozwiązanie - w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
__________________
(własnoręczny podpis Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta)